Search This Blog

Saturday 7 December 2013

Jom sihat bersama Shaklee (Set Rambut Sihat)





Terdapat pelbagai punca yang menyebabkan rambut gugur dengan serius. Keguguran rambut ini biasanya jelas kelihatan apabila seseorang menyikat rambut atau rambut menjadi jarang di kulit kepala.

Penyebab keguguran rambut 

- tekanan (stress), atau pengambilan ubat-ubatan,

- kekurangan nutrien misalnya zat besi, zinc atau kuprum, atau 
simptom masalah tiroid atau penyakit auto-imun. 

- Salah satu penyebab lagi adalah hormon. Kebanyakan ibu-ibu yang baru lepas bersalin mula mendapati rambut gugur dengan banyak semasa anak menyembur air liur. Sebenarnya ia berkait dengan hormon androgen, kerana proses mengandung, bersalin dan menyusukan membabitkan banyak fungsi hormon.



**** Masalah keguguran rambut tidak semestinya berfaktorkan usia. Ramai orang terutama lelaki, dalam 30% daripada mereka mengalami masalah ini semasa berusia 30 tahun.

Walau bagaimanapun, anda harus faham rambut kita mengalami 3 fasa iaitu : - 

anagen  : fasa menumbuh 
catagen : fasa memanjang 
telogen : fasa berehat. 


Rambut kita sentiasa ada rambut baru dan rambut yang gugur. Namun yang akan menjadi masalah apabila rambut banyak sangat gugur, hingga ia tidak dapat menghambat kitaran anagen.




Takut anda akan menjadi botak?????? Takut dengan masalah keguguran rambut yang semakin teruk?????Inginkan solusi bagi mengelakkan rambut daripada terus gugur?????

Saya cadangkan anda mengambil ESP,B-Complex,Vita-E Complex, dan GLA Complex......Ingin tahu apakah fungsi-fungsi suplemen yang saya cadangkan ini?????











Jom terokai apakah fungsi-fungsi suplemen untuk Set Rambut Sihat bersama Shaklee.......


Energizing Soy Protein (ESP)

Sebahagian besar rambut terdiri daripada protein...jadi kita memerlukan ESP untuk pertumbuhan rambut yang sihat,membina dan membaiki sel kulit agar kulit kepala akan sentiasa menjadi sihat...


B complex

Vitamin B Complex amat membantu dalam masalah rambut gugur..Antaranya untuk memperbaiki masalah kulit kepala, kelemumur, rambut gugur, beruban dan mengekalkan kesihatan rambut 

B Complex yang diperlukan oleh badan ada 8 jenis dan 5 daripadanya adalah untuk rambut:

Vitamin B3 (Niasin) ~ Ia berguna untuk memperbaiki aliran darah pada kulit kepala.

Vitamin B5 (Pantotenik) ~ Jika tidak mahu rambut beruban inilah nutrisinya selain untuk mengatasi masalah rambut gugur

Vitamin B6 (Piridoksin)  ~ Untuk mengelak rambut dari gugur dan penghasilkan melanin untuk mengelak rambut dari beruban

Vitamin B12(Sianokobalamin) ~ Mengatasi masalah rambut gugur.

Biotin  ~ Biotin digunakan untuk menghasilkan keratin dan mengatasi masalah keguguran rambut. Ia juga berfungsi mengawal rambut beruban

Oleh yang demikian, Suplemen B-Complex Shaklee adalah produk yang sangat bersesuaian untuk anda. 


Vita-E Complex

Satu lagi vitamin yang bagus untuk rawatan keguguran rambut anda adalah vitamin E. Vitamin E terkenal kerana keupayaannya untuk melembapkan. Ia benar-benar boleh membantu kulit kering anda serta rambut. Rambut anda yang mempunyai kulit kepala yang lembap bukan sahaja boleh memperbaiki keadaan rambut anda tetapi boleh membantu mencegah kehilangan rambut. Vitamin E juga membantu edaran di seluruh badan anda dan ini termasuklah kulit kepala yang benar-benar membantu anda untuk mendapat rambut sihat dan cantik. Oleh itu pengambilan Vita-E Complex adalah sangat digalakkan. 


GLA Complex
Membantu memperbaiki tekstur rambut seperti rambut kering dan keguguran rambut. Terdapat juga masalah keguguran rambut disebabkan masalah hormon yang tidak stabil. GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormon lelaki dan wanita. 


Berminat untuk mencuba demi kesihatan rambut anda???????Apa tunggu lagi, jangan lepaskan peluang yang ada.....Dapatkan Set Rambut Sihat Shaklee dengan harga super HEBAT.......







No comments:

Post a Comment