Search This Blog

Tuesday 3 December 2013

Jom Sihat bersama Shaklee (Set Gastrik)



Menderita sakit gastrik??????



GASTRIK 


Gastrik atau istilah perubatannya gastritis merupakan sejenis penyakit keradangan pada dinding perut yang memerlukan rawatan yang efektif. Lazimnya, keradangan ini berpunca daripada jangkitan bakteria helicobacter pylori (H.pylori) yang turut menjadi penyebab utama kepada kebanyakan ulser perut. 

Di dalam perut, terdapat satu lapisan mukus semulajadi yang melindungi dinding perut daripada bahan kimia berasid semulajadi yang sangat diperlukan untuk proses penghadaman makanan di dalam perut. Keradangan dinding perut berlaku apabila terdapat bahan asing yang menghakis lapisan mukus pelindung di permukaan perut.

Simptom gastrik



Ramai pesakit gastrik tidak mengalami sebarang simptom. Namun, kewujudan penyakit gastrik akan tetap menyebabkan kerosakan kepada dinding perut dan seterusnya menyebabkan kesan-kesan buruk yang lebih serius seperti pendarahan di dinding perut.

Selalunya, pesakit gastrik akan mengalami simptom seperti sakit perut, hilang selera makan, rasa loya, cirit-birit dan muntah-muntah.

Jika penyakit gastrik bertambah sehingga berlakunya ulser perut dan pendarahan di dinding perut, pesakit boleh mengalami masalah najis berdarah yang berwarna hitam atau muntah darah.

Simptom tersebut menandakan penyakit gastrik itu sudah menjadi tahap yang sangat serius dan pesakit tersebut harus dibawa ke klinik atau hospital secepat mungkin.




Bingung memikirkan bagaimana mengurangkan kesakitan akibat gastrik??????? Tidak dapat menahan kesakitan yang teramat sangat????Inginkan sesuatu sebagai suplemen tambahan anda?????


Inilah jawapan kepada soalan anda.....Set gastrik dari Shaklee dapat membantu anda mengurangkan kesakitan yang dialami anda dengan izin Allah S.W.T.....:-)


Antara poduk yang terdapat dalam Set gastik ini ialah Peppermint Ginger Plus, Ostematrix, ESP dan B-Complex. 


Peppermint Ginger Plus mengandungi herba asli pudina, halia, jintan hitam dan jintan manis untuk rasa yang nyaman dan melegakan ketidakselesaan perut. Pil-pil juga boleh dihancurkan dan dicampur dengan air panas untuk minuman herba semulajadi.Halia merupakan herba terbaik dalam memelihara saluran penghadaman dan mempunyai ciri-ciri semulajadi yang nyaman dan dapat melegakan senak perut . Pudina pula merupakan herba yang membantu dalam menggalakkan sistem penghadaman secara sihat dengan melegakan dan menyamankan perut. 





ESP yang juga merupakan sumber protein unggul daripada kacang soya merupakan sejenis tumbuhan yang tinggi sifat alkalinya yang dapat meneutralkan keasidan di dalam perut. Di samping itu, nutrien protein yang terkandung di dalam ESP sangat membantu membina sel-sel badan yang baru bagi menggantikan sel-sel lama yang telah rosak akibat dihakis oleh asid hidroklorik berikutan proses pencernaan makanan.





OsteMatrix juga memberi pilihan kepada anda yang tidak suka memakan ubat gastrik yang diberikan oleh hospital yang mempunyai rasa yang kurang enak bagi anda. Pesakit gastrik disarankan untuk mengambil susu atau kalsium, kerana ianya bersifat alkali dan mampu meneutralkan asid di dalam perut. Oleh itu Ostematrix ini sangat sesuai bagi anda bagi meneutralkan asid yang terdapat dalam perut.








Vitamin B-Complex ini bertindak sebagai penenang kepada pesakit gastrik selain membantu mengurangkan kesakitan akibat gastrik yang dialami. Dengan suplemen Vitamin B-Complex ini dapat melengkapkan keperluan harian tubuh badan dan sistem saraf dan ini secara tidak langsung mengurangkan kebergantungan terhadapa ubat penahan sakit (Pain Killer). 





Berminat untuk mencuba demi kesihatan perut anda?????Apa tunggu lagi,jangan sia-siakan peluang yang ada....Dapatkanlah Set Gastrik ini cepat sebelum terlambat....Hubungi saya cepat untuk tawaran harga yang HEBAT!!!!!!!





















No comments:

Post a Comment